جک درب پارکینگ سوزوکی Suzuki
فوریه 3, 2019
تعمیر کرکره برقی

تعمیر کرکره برقی

بدنه اصلی کرکره های برقی ، تیغه ها می باشد. شکل و ظاهر کرکره ها از کنار هم قرار گرفتن اینتیغه ها حاصل می شود. جنس این تیغه ها متنوع و در انواع مختلفی طراحی می شوند.

دسته بندی تیغه ها با توجه به نوع آلیاژ استفاده در آن ها

تیغه های آلومینیومی

این تیغه ها در ساخت کرکره های برقی کاربرد های زیادی دارند که شامل سه نوع درجه کیفیت می باشند :

  • درجه کیفیت اول به صورت آلومینیوم خالص یا شمش خالص
    می باشد
  • درجه کیفیت دوم به صورت آلومینیوم درجه دوم ( ۷۰ درصد آلومینیوم و ۳۰ درصد
    ضایعات ) می باشد
  • درجه کیفیت سوم به صورت آلومینیوم درجه سوم ( ۱۰۰ درصد ضایعات
    آلومینیومی ) می باشد.

تیغه های پلی کربنات

این تیغه ها از شفافیت بالایی برخوردار هستند.ظاهر شفاف آن ها به گونه ای است که طرف دیگر آن ها به راحتی قابل مشاهده می باشد. ظاهر شفاف آن ها به این دلیل است تا محیط داخلی محل نصب کرکره قابل رویت باشد.

تیغه های گالوانیزه

نوع جنس به کار رفته در این تیغه ها از ورق های گالوانیزه بوده و قیمت آن بسیار پایین می باشد. این نوع تیغه ها در میزان اندازه و جنس از انعطاف بالایی برخوردار هستند و انتخاب مناسبی می توانند باشند.

انواع تیغه ها از نظر شکل ظاهری

تیغه های یک جداره

در ساخت این تیغه ها از یک جداره استفاده می کنند.از این تیغه ها بیشتر در کاربرد های تزئینی و جاهایی که ابعاد کوچک مورد نیاز باشد ، استفاده می کنند.

تیغه های دو جداره

این تیغه ها همان طور که از اسمش معلوم است از دو جداره ساخته شده اند که بیشتر در هنگام نصب کرکره های برقی از آن ها استفاده می شود و در انواع مختلفی موجود هستند.

تیغه های پانچ دار

روی بدنه ی اصلی این تیغه ها محفظه هایی تعبیه شده اند که ظاهری شبکه ای به این تیغه ها داده اند.

تیغه های دو جداره پل دار

این تیغه ها دارای دو جداره می باشند.در بین جداره ها پل هایی تعبیه شده اند تا دو جداره به هم اتصال داده شوند.این تیغه ها با یک جداره نیز طراحی می شوند.

تیغه های دو جداره فوم دار

این تیغه ها نیز از دو جداره تشکیل شده اند.در بین جداره های آن فوم قرار گرفته است.این تیغه ها عایق صوتی و حرارتی می باشند و از استحکام بالایی برخوردار
هستند. از آن ها نمی توان در کاربرد هایی که ابعاد بزرگ مد نظر باشد ، استفاده کرد.

موتور های کرکره برقی

نیروی لازم در کرکره های برقی را ، موتور ها تامین می کنند.این نیرو حرکت بالا و پایین کرکره را تعیین می کند.از ماشین های الکتریکی محسوب می شوند که نیروی الکتریکی را به نیروی مکانیکی تبدیل می کند.در انواع مختلفی موجود می باشند که می توان به سه نوع موتور های توبلار ، ساید و سانترال اشاره کرد.

معرفی انواع موتور های کرکره برقی

موتور های توبلار

کارایی این موتور ها در احداث کرکره برقی بسیار بیشتر نسبت به موتور های دیگر می باشد.به این موتور ها ، موتور های لوله ای نیز می باشند.این موتور ها در داخل شفت هایی که تعبیه شده اند ، قرار می گیرند و با اتصال به رتور موتور به چرخش در می آیند. در موتور های توبلار قدرت را بر مبنای نیوتون متر می سنجند.

موتور های سانترال

طراحی این موتور ها به گونه ای است که در قسمت میانی شفت ها نصب می شوند. از این موتور ها اغلب برای تامین برق کرکره های قدیمی استفاده می شد.قدرت را در موتور های سانترال بر اساس کیلوگرم می سنجند.

موتور های ساید

طراحی این موتور ها به گونه ای است که نصب آن ها بر روی صفحات پلیت انجام می پذیرد. در این موتور ها با استفاده از چرخ دنده شفت را به چرخش در می آورند. این
موتور ها برای مکان هایی که رفت و آمد در آن ها زیاد می باشد ، تعبیه شده اند.

اجزای دیگر کرکره ها

ریل

برای قرار گرفتن تیغه ها در کرکره ها از ریل ها استفاده می شود.ریل ها در انواع مختلفی مانند معمولی و پشت قوطی دار موجود هستند.لاستیک هایی درون ریل ها تعبیه شده اند تا از فرسایش تیغه ها در طولانی مدت جلوگیری شود.آلیاژ های استفاده شده در این تیغه ها ، آهن و آلومینیوم هستند.برای تیغه های گالوانیزه از تیغه های آهنی و برای تیغه های پلی کربنات از ریل های آلومینیومی استفاده می کنند.

قوطی

ریل ها را با استفاده از قوطی هایی در اندازه های مختلف در دو سمت چارچوب کرکره ها نصب می کنند.این قوطی ها باید در مقیاس های دقیق مورد استفاده قرار بگیرند.

شفت

قسمتی از کرکره ها مربوط به شفت ها می باشد. در کرکره های برقی تیغه ها دور شفت رول می شوند.در ساخت شفت ها از فولاد های مستحکم استفاده می شود و سایز آن در موتورهای مختلف متفاوت می باشد.

یاتاقان

با استفاده از یاتاقان ، شفت حول محور موتور گردش می کند و در اندازه های مختلف ساخته می شوند.سایز آن ها مانند شفت در موتور های مختلف متفاوت می باشد.

جاقفلی

برای ایجاد امنیت در کرکره های برقی از جاقفلی استفاده می کنند.

ریسیور

راه ارتباطی بین فرمان های ارسالی از طرف ریموت کنترل و موتور ، استفاده از ریسیور می باشد.

از یو پی اس یا همان برق اضطراری در هنگامی که برق کرکره های برقی قطع می شود ، به عنوان برق پشتیبان استفاده می شود.

درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
5 (2 رای)

پاسخی را بگذارید

هم اکنون تماس بگیرید